„Mamy kota na punkcie mleka” – kolejna edycja kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Mleka.
Na początku stycznia wystartowała kontynuacja ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Mamy kota na punkcie mleka”. Tak jak w poprzednich latach kampania skierowana była przede wszystkim do placówek oświatowych, nauczycieli i wychowawców oraz do rodziców i opiekunów najmłodszych. Celem akcji jest propagowanie i rozpowszechnianie wiedzy na temat właściwości odżywczych mleka i produktów mlecznych, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych oraz motywowanie ich do podejmowania działań prozdrowotnych. W ramach programu realizowane są różnorodne działania, takie jak organizacja konkursów, przygotowywanie materiałów edukacyjnych, prowadzenie spotkań w szkołach oraz tworzenie filmów instruktażowych skierowanych do nauczycieli. Ponadto, główną postacią kampanii po raz kolejny będzie Kot Mleczysław w towarzystwie Mlecznej Kity.
Edukacja wśród najmłodszych
Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” ma charakter informacyjno-edukacyjny. Głównym celem projektu jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski. Do akcji szczególnie zaproszone są instytucje edukacyjne i nauczyciele. Wszystkie placówki biorące udział w projekcie otrzymają specjalnie przygotowane filmy instruktażowe dla wychowawców, materiały edukacyjne i atrakcyjne gadżety, które mają na celu rozwijanie wiedzy poprzez zabawę oraz promowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Podczas kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, dzieci będą miały okazję poznać nie tylko korzyści płynące z spożywania mleka i przetworów mlecznych, ale także zrozumieją, jak istotną rolę odgrywają te produkty w utrzymaniu zdrowia człowieka. W trakcie kampanii przewidziane są także konkursy z nagrodami.
Z myślą o zdrowym starcie
Prawidłowe żywienie w okresie dziecięcym, które obejmuje także spożycie mleka i jego przetworów stanowi kluczowy warunek dla właściwego rozwoju intelektualnego i fizycznego. Dlatego też głównym zamierzeniem kampanii „Mamy kota na punkcie mleka” jest kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych już od pierwszych lat życia oraz promocja przetworów mlecznych.
Dzięki programowi, dzieci mogą zdobywać wiedzę na temat korzyści płynących ze spożywania produktów mlecznych oraz rozwijać zdrowe nawyki żywieniowe, które będą miały długofalowy wpływ na ich dobrostan fizyczny i psychiczny.
Wszystkie informacje dotyczące programu dostępne będą na stronie www.kochammleko.pl oraz na profilu „Mamy kota na punkcie mleka” na portalu Facebook. #FunduszePromocji