Infolinia – 690 855 100 (w dni robocze w godzinach 9-17)

7 grudnia 2023 roku w Warszawie odbędzie się konferencja prasowa, zorganizowana przez Polską Izbę Mleka, podsumowująca tegoroczną kampanię o nazwie „Mamy kota na punkcie mleka”. Projekt ten skierowany jest do dzieci w wieku 6 – 9 lat i ma na celu ukazanie, jak kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe u najmłodszych.

 

Podczas konferencji zostaną przedstawione działania edukacyjne zrealizowane w ramach programu przygotowanego dla uczestników projektu w 2023 roku. Program „Mamy kota na punkcie mleka” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.  Głównym celem projektu jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski.

W trakcie ostatniej konferencji Polskiej Izby Mleka, która miała miejsce w marcu tego roku, przedstawiono plany kampanii na rok 2023 oraz przeprowadzono prezentację na temat „Mleko a współczesne trendy i mody żywieniowe”. Prezentację przygotowała ekspert programu, doktor Irena Białokoz-Kalinowska, alergolog, pediatra i lekarz rodzinny. W trakcie prezentacji doktor Białokoz-Kalinowska omówiła kwestie związane z wpływem mleka i alternatywnych źródeł białka na zdrowie dzieci i dorosłych w kontekście obecnych tendencji i trendów żywieniowych.

 

Najbliższe spotkanie prasowe ma na celu prezentację efektów działań w ramach kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, które zrealizowano w 2023 roku. W tegorocznej edycji kampanii wzięło udział około 30 tysięcy uczniów z całej Polski. W ramach akcji przeprowadzono fascynujące konkursy dla szkół, w których do zdobycia były różnorodne gadżety z wizerunkiem Kota Mleczysława i Mlecznej Kity – głównymi postaciami programu, oraz odwiedzinami bohaterów w wybranych placówkach. Ponadto, konferencję ponownie wzbogaci wykład ekspertki, która podzieli się z zaproszonymi gośćmi najnowszymi informacjami dotyczącymi aktualnych tendencji i zmianach z obszaru żywienia najmłodszych.

 

Twórcy programu „Mamy kota na punkcie mleka” podkreślają, że inicjatywa ta została stworzona w celu wzmocnienia wartości odżywczej mleka oraz propagowania jego spożywania jako istotnego elementu zdrowego trybu życia.

Program „Mamy kota na punkcie mleka” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka i realizowany przez Polską Izbę̨ Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Więcej informacji o mleku i produktach mlecznych znajduje się̨ na stronie www.kochammleko.pl oraz na profilu „Mamy kota na punkcie mleka” na portalu Facebook.