„Mamy kota na punkcie mleka” – wystartowała akcja edukacyjna promująca zdrowe żywienie u najmłodszych

Na początku stycznia wystartował ogólnopolski program informacyjno-edukacyjny „Mamy kota na punkcie mleka” skierowany nie tylko do rodziców najmłodszych, ale przede wszystkim do szkół i nauczycieli. Jego celem jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych już od najmłodszych lat przez propagowanie wiedzy na temat zdrowotnych właściwości mleka. W ramach programu zostaną zrealizowane m.in. spoty reklamowe, radiowe, konkursy, czy działania edukacyjne we współpracy z placówkami edukacyjnymi. Głównym bohaterem kampanii, po raz kolejny, będzie Kot Mleczysław i Mleczna Kita. 

Pijmy więcej mleka

Przeciętny Polak wciąż spożywa mniej produktów mlecznych niż statystyczny mieszkaniec Europy Zachodniej. Ma to wpływ na narastający problem niedoboru wapnia wśród polskiego społeczeństwa, które z roku na rok prowadzi do coraz częstszego diagnozowania m.in. osteoporozy u starszych czy próchnicy u młodszych. Program „Mamy kota na punkcie mleka!” sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka organizowany przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka powstał po to, by pokazać, że spożywanie produktów mlecznych jest korzystne dla zdrowia, co powinny wiedzieć także dzieci, od najmłodszych lat.

Współpraca ze szkołami

Kampania, której codzienna działalność opiera się na promowaniu produktów mlecznych na rynku krajowym, ma potrwać do grudnia 2022 r. Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” ma charakter edukacyjny, a jego głównym celem projektu jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski. 

Do akcji szczególnie zaproszone są placówki edukacyjne i nauczyciele. Wszystkie szkoły, które prześlą swoje zgłoszenia, mają szansę otrzymać materiały  edukacyjne,  które będą dystrybuowane do wyczerpania zapasów. Pokażemy, jak  przez  zabawę edukować dzieci w zakresie zdrowego żywienia oraz jak kształtować u najmłodszych prawidłowe nawyki żywieniowe. W trakcie kampanii przewidziane są także konkursy dla szkół, w którym nagrodą będzie m.in. wizyta w szkole Kota Mleczysława i Mlecznej Kity.

Wszystkie informacje dostępne będą na stronie www.kochammleko.pl oraz na profilu „Mamy kota na punkcie mleka” na portalu Facebook.

Program „Mamy kota na punkcie mleka”  jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.