Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi ponownie objął patronatem honorowym kampanię „Mamy kota na punkcie mleka”

Z przyjemnością informujemy, że ogólnopolski program edukacyjny „Mamy kota na punkcie mleka” po raz kolejny został objęty patronatem  honorowym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Jana Krzysztofa Ardanowskiego.

Program „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka, jest realizowany już od kilku lat w trosce o zdrowie dzieci. Jego głównym zadaniem jest przekazanie najmłodszym wiadomości na temat właściwości odżywczych mleka i jego przetworów w jak najatrakcyjniejszy sposób, trzymając się zasady „nauka przez zabawę”. Wyrobienie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych jest kluczowe dla ich harmonijnego rozwoju, więc aby osiągnąć jak największą skuteczność, należy rozpocząć edukację jak najwcześniej, a także przez zaangażowanie dzieci wpływać na postawy rodziców. Program skierowany jest do uczniów w wieku 6-10 lat. Do uczestnictwa mogą zgłaszać się placówki z całej Polski.

Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” kładzie nacisk na wykreowanie pozytywnego wizerunku mleka jako produktu zdrowego, modnego, polecanego osobom aktywnym fizycznie. Dzięki uwielbianym przez dzieci bohaterom kampanii staje się ona rozpoznawalna i bliska każdemu uczniowi, który bierze w niej udział. Celem programu jest uświadomienie, jak wiele korzyści przynosi włączenie do diety mleka i jego przetworów, a także aktywizowanie konsumentów do świadomego wybierania tych produktów.

„Mamy kota na punkcie mleka” daje konkretne narzędzia nauczycielom, którzy razem z nami promują zdrowy styl życia. Każda placówka, która pobierze deklarację przystąpienia do projektu, z naszej strony internetowej www.kochammleko.pl wypełni i odeśle na promocja@izbamleka.pl lub wyślę pocztą na adres: Polska Izba Mleka ul. Mickiewicza 7 lok. 23 15-213 Białystok, zostanie wyposażona w szeroki zasób materiałów edukacyjnych i gadżetów (ilość materiałów ograniczona). Ponadto każda zgłoszona placówka będzie mogła brać udział w ciekawych konkursach oraz spotkać ulubieńców dzieci – kota Mleczysława i Mleczną Kitę.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi objął patronatem honorowym kampanię