Świąteczne wyzwania

Coraz bliżej święta, a z nimi świąteczne i noworoczne wyzwania. Jak przetrwać ten czas i nie dać się pokusom kulinarnym? Już teraz warto pomyśleć o zmianie nawyków żywieniowych. Podejmij fit wyzwanie i nie daj się zaskoczyć dodatkowym kilogramom!

Zaczynaj dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną. Dzięki temu poprawisz pracę układu trawiennego i pobudzisz  swój metabolizm.

Śniadanie to podstawa. Jeżeli unikasz pierwszego posiłku, natychmiast zmień strategię. Śniadanie to paliwo, które pomoże Ci przetrwać dzień. Skończ z wymówkami, że nie masz czasu! Na śniadanie proponujemy rozgrzewającą owsiankę na mleku z dodatkiem świeżych lub suszonych owoców oraz porcji orzechów.

Nie rezygnuj z drugiego śniadania. Zimowa aura potrafi pozbawić energii, dlatego należy jej sukcesywnie dostarczać. Drugie śniadanie daje siłę do bycia aktywnym, dobre samopoczucie
i poprawia koncentrację. Stanowi też świetnie wsparcie przy odchudzaniu. Mleczny koktajl czy twarożek z dodatkiem owoców z pewnością dodadzą nam energii do pracy lub świątecznych zakupów.

Zadbaj o prawidłowe trawienie. Aby zabezpieczyć żołądek przed przykrymi konsekwencjami świątecznego obżarstwa, warto pomyśleć o nim już teraz i sięgnąć po dobry jogurt probiotyczny lub kefir. Zawarte w nich kultury bakterii nie tylko wspomagają trawienie, ale też są pomocne przy zwalczaniu stanów zapalnych układu pokarmowego czy infekcji układu moczowego.

Nie daj się chorobie. Sezon na przeziębienia w pełni, dlatego warto się zabezpieczyć i dodać do diety mleko i produkty mleczne, posiadające w swoim składzie super białko laktoferynę, która wzmacnia odporność organizmu i stanowi skuteczną broń w walce w wirusami i bakteriami.
Co więcej mleko i jego przetwory bogate są w szereg witamin jak np. A, D, E, K, witaminy z grupy B oraz minerałów m.in. wapń, magnez, potas, cynk. Decydują one o dobrej kondycji organizmu.

Ze słodyczami zaczekaj do świąt. Pierniczki, keks, sernik, makowiec i wiele innych ciast i słodkości na pewno zagości na naszych świątecznych stołach. Skoro podczas bożonarodzeniowego ucztowania nasz organizm otrzyma ponadprogramową dawkę cukru, może warto byłoby do tego czasu przynajmniej spróbować go ograniczyć? Znakomitym zamiennikiem słodyczy jest deser na bazie jogurtu lub serka mascarpone.

Pamiętaj o… tłuszczach. Boże Narodzenie to czas, w którym tradycyjnie spożywamy więcej ryb niż w ciągu roku, co się świetnie składa, bo są one bogatym źródłem tłuszczów nienasyconych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Oczywiście w ramach przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia warto też pamiętać o odpowiedniej ilości ruchu. A po zimowym spacerze czy rodzinnym wyjściu na sanki można się rozgrzać kubkiem gorącego mleka z cynamonem.

Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka i realizowany jest przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.