Miło nam poinformować, iż Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa objął honorowym patronatem projekt „Mamy kota punkcie mleka”, który jest realizowany przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Przypominamy, iż mleczna kampania jest również objęta honorowym patronatem przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kolejna edycja programu „Mamy kota na puncie” sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów i grona nauczycielskiego. Dzięki połączeniu zabawy i nauki dzieci klas I-III szkół podstawowych otrzymują istotne informacje o roli mleka i produktów mlecznych w diecie człowieka. Dzięki temu wzmocniona zostaje dziecięca świadomość potrzeby zdrowego stylu życia, w tym kreowania zdrowych nawyków żywieniowych. Prawidłowy rozwój fizyczny i intelektualny naszych maluchów zależy od właściwie skomponowanego planu żywieniowego, który będzie kompletny, tylko wtedy gdy uwzględnimy w nim mleko i produkty mleczne. Obecne w nabiale łatwo przyswajalne białko, witaminy A, D, E, K i z grupy B oraz szereg składników mineralnych wśród nich niezastąpiony wapń, potas i magnez warunkują zachowanie zdrowia w każdym wieku. Dlatego też jednym z celów kampanii jest edukowanie społeczeństwa w zakresie korzyści wynikających ze spożycia produktów mlecznych oraz aktywizacja konsumentów do świadomego wyboru mleka i jego przetworów.
Przypominamy, że rekrutacja szkół podstawowych do bezpłatnego programu „Mamy kota na punkcie mleka” trwa. Pod adresem http://kochammleko.pl/index.php/okampanii/ należy pobrać deklarację. Szkoły zainteresowane przystąpieniem do akcji proszone są o jej wypełnienie i przesłanie skanem adres promocja@izbamleka.pl lub pocztą:
Polska Izba Mleka
ul. Mickiewicza 7 lok. 23
15-213 Białystok