Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi objął patronatem honorowym kampanię „Mamy kota na punkcie mleka”

„Mamy kota na punkcie mleka” to ogólnopolski program, który w tym roku obchodzi już swoją  4. edycję. Mamy zaszczyt poinformować, że Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Krzysztof Jurgiel – ponownie objął patronatem honorowym kampanię. 

Program „Mamy kota na punkcie mleka” swoje działania ukierunkowuje na dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które mają okazję poprzez zabawę poznać cenne wartości odżywcze mleka
i produktów mlecznych oraz korzyści płynące z ich spożycia. Dzieci są bardzo podatne na zdobywanie wiedzy, łatwo wyrabiają w sobie pewne zachowania, tak więc w prosty sposób można wykształcić w nich nawyki zdrowego odżywiania, które następnie mogą przekazać swoim rodzicom. Celem programu jest przede wszystkim kształtowanie racjonalnych nawyków żywieniowych już od najmłodszych lat, które następnie będą utrzymywane w późniejszym, dorosłym życiu.

Produkty mleczarskie powinny stanowić ważny element codziennej, zbilansowanej diety. W Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej rekomendowanej przez Instytut Żywności i Żywienia, mleko i jego przetwory znajdują się tuż po owocach, warzywach i produktach zbożowych. Dziennie powinniśmy spożywać 2-3 porcje wyrobów mlecznych. Mleko jako cenne źródło białka oraz składników mineralnych stymuluje prawidłowy wzrost i rozwój organizmu, który jest tak bardzo ważny w okresie wzrastania. Należy jednak pamiętać, że oprócz prawidłowo zbilansowanej diety ważna jest również codzienna aktywność fizyczna.

Udział w kampanii jest bezpłatny. Szkoły, które przystąpią do programu otrzymają szeroką gamę materiałów edukacyjnych oraz gadżetów. W ramach kampanii organizowane są liczne konkursy,
w których do wygrania są atrakcyjne nagrody, zarówno dla dzieci, jak i nauczycieli. Największym zainteresowaniem jednak cieszą się spotkania z mlecznym bohaterem – Kotem Mleczysławem.